Kallt men underbart vackert ute

Ännu än undebar helg över, inte helt och hållet för först ska mamman till gymmet och sen blir det tacos med lilla familjen.

I fredags åkte vi till farmor och farfar och bjöd på deras julklapp. Det smakade finfint trots att jag råkade koka den färska pasta aningen för länge :/ 
Fredagens meny:
Vitlöksgratinerade musslor
Amaronemarinerad oxfilé med färsk pasta och parmesan
Ost och kex
Lingonparfait
Mums!

På lördagen lämnade vi valle hos farmor och farfar och åkte till Örstig på kalas. Dennis är nu mer 30+ och jag är tacksam att jag fyller seeeeent på året. Äntligen får jag revange!! ;)
Innan vi åkte till stan passade vi på att titta på vårt kanske nya lilla torp. Jag har redan paxat plats för vedeldad badtunna och uteplats på det lilla berget bakom uthuset.





Farmor har blivit superduktig på att skicka bilder så denna bild damp ner i maillådan imorse.



När det är -20 är det guld att man kan låna varma kläder.... Tur att inte så många passar Halla hehe

Medan mamman och pappan är på fest lever lilla loppan livet på landet.

Farfar och Valle hämtar ved.


Kommentarer
Postat av: Pappan

Vad duktig du är farmor, skickar bilder och grejar! Lillkillen åker vedkärra, herregudars... måste vara som julafton för den lille att först få hämta ved och sedan gå och elda i pannan med farfar.



Tack för hjälpen i helgen!



2010-01-31 @ 18:03:47
Postat av: Valle

2323

256

0000g

2010-01-31 @ 22:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0