Mammaledig, helt underbart!

Det är så härligt att vara mammaledig två dagar i veckan. Mamman måste ha nedtrappning på mysiga luncher o allt annat som vallen o jag sysslar med för att orka köra igång med heltid på jobbet.

Valle växer ju så fruktansvärt fort. De senaste veckorna har han inte haft några skor... Upptäckte att han har för stora fötter för bebisskorna man kan köpa i klädbutiker. Så nu måste vi köpa rejäla kängor för barn som kan gå istället. Kommer ju kännas som stora slalompjäxor på valle som änsålänge bara kryper. Fast igår kväll fick jag för första gånger se när valle gick med skakiga ben med gåvagnen. Film kommer snart läggas ut på youtube!

Löste förresten skoproblemet. Morfars gamla lackskor satt som en smäck, o så är de ju snygga oxå!



Nu väntar mamman på att valle ska växa i dessa små sötnosar från little lusifer. I hans fotväxartakt räcker det väl med nån vecka till..

I helgen var vi i vanlig ordning i hagen. När mamman o pappan kommer och är helt slut från jobbet står ett glas vin upphällt. Tänk att vi är så lyckligt lottade! Valles farmorfredagar har blivit en succé för hela familjen Bollvik. På lördagen gick vi på svampromenad med valle i bärmes. Vi hittade massor av underbara höstkantareller, 1000ggr godare är vanliga gulisar. Solen sken, livet lekte... om det inte vore för den täta lukten av människorbajs som låg över ängarna. Det visade sig att bonden spred dynga (komunens rester av människorbajs) prcis vid vår svampskog! Prisa gud att min nästa är sönderknarkad så jag slapp känna stanken. Farmor och pappan blev illamående så de nästan kräktes hihi




Väl hemma visade det sig att valle är en fena på trädgårdsarbete.

  

Ikväll ska mammaligan träffas och äta gott. Utan barn med vin :)


Kommentarer
Postat av: Jonas

Lackskor och scarf?! Valle... vi som har övat på slitna jeans och tufft skrynklig skjorta...



Det som var mest äckligt med människobajset på åkern var just att det var människobajs!!! Den dåliga lukten = små partiklar av människobajs som fastnade i min näsa :( Då tar jag hellre koskit i näsan.

2009-09-23 @ 20:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0