Vårkänslor

Himlen är blå och solen skiner! Helt underbart :) Vi har varit och lunchat med Jessica på Birgers (frukost för min del) Nyköpingshem har visat lägenheten för efterkommande hyresgäst så jag såg till att lämna lägenheten. Har ingen aning om de varit här eller inte. Lockbetet, 7 kr i fruktskålen låg kvar, de kanske inte har varit här trots allt? Snart ska jag och Valle möta Emma för en långpromenad, ska bli så skönt med lite sol i ansiktet.

Igår var vi på babysång och lilla mamman fick än en gång träningsvärk i armarna. Tror att kantorn som håller i sången är lite av en sadist. Hon vill att vi ska bära på våra barn varv efter varv i rummet. Vad är det för fel på att sitta? Sen avslutar vi alltid sångstunden med den så  kallade hissen. Kantorn: "Är ni trötta i armarna?" Alla:"Jaaaa *flås*" Kantorn: "Då tar vi HISSEN! kom igen nu och lyyyyyffftt!!"

Hissen går ut på att man ska hissa sitt barn upp i luften ett hundratal gånger. Kantorn själv har en liten docka på ca 10gram som hon hissar. Nästa gång får hon ta Valle och jag minidockan! Jag ville ju inte verka klen så jag var ju tvungen att hissa valle några gånger, båda gångerna började Valle gråta av skräck. Han insåg väl lilla mammans begränsningar och ville behålla livhanken stackarn.

Mamma och pappa är hemkomna från Thailand, hurra! Vi har saknat dem massor. Här kommer några nya bilder till mormor och alla andra som vill se.


Valle i farmors kläder :)


Det är gott med kyckling, stor haklapp behövs! :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sötvalle.. O stackars lilla mamman som måste hissa upp honom i luften på babysången. Fattar inte personen där att du redan går på babygympa;??

Härligt att ni också haft sol o vår. Jag cyklade ut t havet i dag och satt på en bänk i solen. hur underbart som helst! Hoppas ni mår bra!! massa kramar Sandra

2009-03-18 @ 21:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0