Barnkonsert och innepicknick eller kaffe och kaka

Igår var vi på barnkonsert på nicolaikyrkan. Det visade sig att det var mitt barn som skulle medverka dvs JAG som skulle sjunga... Som vanligt går alla låtar ut på att man skulle hissa sitt 10kilos barn i luften. Valle ser alltid lite skräckslagen ut när jag gör det (skrattar så han kiknar när pappan gör det) måste som sagt vara hans självbevarelsedrift. Även små barn förstår nog att stengolv är hårda.

Sen var det dags för innepicknick då det regnade utanför. Vi blev bjudna på en en kakbuffé. Valle ålande runt, mamman tryckte i sig bullar. Plötsligt börjar det låta lite konstigt. Valle har då gömt sig bakom Fia, vält ut hennes kaffe och ligger nu och plaskar i en stror kaffepöl (med mjölk tack o lov). Jag hade konstigt nog packat ner en body (den fulaste vi äger) så jag kunde byta kläder på ungen. Sen skulle jag ha bättre koll tänkte jag. Plötsligt är Valle ganska tyst. Märkligt. Försöker trycka in nappen så han inte ska stoppa något i munnen. Men det gick inte... Då säger Fia "jag åt precis en halv kaka". Mycket riktigt ser jag den andra halvan av ett tom och jerry-kex i munnen på Valle. Gott tyckte han och fick en sockerkick som gjorde att han var vaken resten av eftermiddagen...


Innan kaffe o kaka.


Underbart väder i måndags. Valle med sin beduinkepa.


Valle och Robin på fest hos Anna i lördags. Valle full på citronjuice?


Trött efter en lång fest!
 


Kommentarer
Postat av: Jonas

Kaka gott!



Taskigt och hälla mjölk i hans kaffe..

2009-06-03 @ 14:35:57
Postat av: Therese S

Jag är arg! Vill träffa Valle nu nu nu nu!!!

2009-06-04 @ 21:12:05
Postat av: Madelene

haha, du skriver ju så roligt! Kan se Valle framför mig när lilla du försöker hålla honom uppe på små tunna armar. Skräck i blicken.



Puss puss

2009-06-05 @ 15:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0