Pepparkakshuset del 2


För er intresserade så kommer lite bilder från skräckens pepparkakshus, fast jag vill helst se lite romantiskt på det som piff&puff. Det här kanske är deras kusin knuff? Tyvärr finns ingen bild på musen :(
 



Tomtemor och tomtefar lyckligt ovetande om sin inneboende.


Längst inne i hörnet hade musen sin sköna säng. Se vilken fin gång han gnagt upp.


Det är inte bara i Gävle det byggs pepparkakshus. Hos Bollviks är vi oxå flitiga byggare. Vi vill gärna portretra viktiga händelser som skett i världen. Ett hus kan vara så mycket mer än ett hus, i flera bemärkelser. Pepparkashus ano 2007 tillägnades andra världskriget och årets hus slavhandel. Temat för 2009 är redan färdigt men kommer inte att yppas.


Vakt-tiger till vänster. Slvar på led och givetvis husbondens boningshus.
Till höger syns ett kanonskjul med tillhörande kanon.


Mats och Jonas gör fotoexpriment. Har ingen aning vad de exprimenterar med men gossebarnet som tittar fram i nedre högra hörnet kanske är inblandad?


Kommentarer
Postat av: jonas

Måste ju faktiskt erkänna att familjen Söderblom har tagit pepparkakshuset till en ny nivå i och med levande djur osv.



Känns som vi från Hagen inte kan vara sämre så jag har börjat tänka mig typ höns? hamsterhjul?..... djurkyrkogård?!

2009-01-14 @ 23:43:33
Postat av: lillasyster

Hahaha, jag skrattar så hårt. Så otroligt roligt med slavtemat. Vakttiger. Ha ha ha :D

2009-01-15 @ 10:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0