Mitt i natten

Idag har vi frossat i rådjursfärsbullar med bacon och svampsås, det var riktigt gott och helt otroligt hade vi allt hemma. Några vuxenpoäng måste det allt ge oss!

Igår hade vi en liten tjej och bebiskväll hos catrin med thaimat *mums* Slår till och med svensk husman. Synd att min "man" inte tycker likadant.

Ikväll fick jag bebisfritt när Valle och Jonas hade killkväll hemma så jag passade på att dra iväg på lite fest. Kvällen tillägnades åt diverse svampinfektioner och manliga porrskådisar... Vi spelade ett nytt spel med sjuka frågor "Hur fan vet du det..?" Ja det kan man fråga sig :P Roligt vad det i alla fall och märkligt hur mycket som man inte borde veta fastnar tillskillnad från viktiga frågor om politik och ekonomi.

Jag har ju inte lagt in några bilder från julen så jag tänkte passa på nu. Ni som är nyfikna på vad vi har haft för oss håll till godo!

Jul i hagen:

  
Lilla mamman och valle vilar inför den stora dagenn

   
Valle laddar i babybjörn inför den årliga julpromenaden. Istappar över allt och sen glögg på berget! Vi är ack så snygga, men huvudsaken är att man är varm eller vad säger ni. Nä vem försöker jag lura, huvudsaken är att man är snygg!! Hejja Vrena IF! (min mössa)

 
Valle i storpojke-kläder trivs hos farfar under julklappsutdelningen. Tomten snubblade in runt halv ett och den sista julklappen öppnades halv två... på natten :)

Jul i Gävle:

Mina älsklingar!


I Gävle var tomten väldigt rund om magen och "lät lite som madde" enligt Johan 3 år... vad märkligt!


Vad gör man om man halv tio på kvällen inser att blöjorna är slut?! Man letar fram ett par gammal blöja i storlek XL upp till 20 kg och tejpar fast denna på gossebarnet. Sen håller man tummarna att inget ska läcka ut. Det fungerade! :P Vill tilllägga att mamman låg i magsjuka och inte var helt i sinna sinnes fulla bruk, vad pappan har att skylla på förtäljer icke historien men det var säkert något bra.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag är pappa, räcker inte det?

2009-01-04 @ 13:16:59
Postat av: farmor

God jul!

2009-01-04 @ 23:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0