Bloggtorkan är över! Tror jag...

Nu ska jag sätta igång och blogga igen. Galet hur lite man hinner med när man har bebis, eller vem försöker jag lura?Ungen sover 12h varje natt (tyvärr råkar mamman göra det oxå) och sen snittar han nog på ca 18 sovtimmar varje dag. Har läst att det ska vara normalt mellan 15-19 sovtimmar per dygn så jag behöver nog inte oroa mig ännu. Han brås väl på lillamamman :P

Igår var det i alla fall nyårsafton och vi var vjudna till Helena och Pär på Cocktailpaty. Sjukt lyxigt med asgroda drinkar som vi sippade på hela kvällen *mums*. Sen blev det fyrverkerier vid hamnen och sen knallade familjen Bollvik hem för att kolla på lite hederlig MMA. Vi slocknade i soffan och sen blev det sängen vid 04 :)

Idag slog vi till med lite nyårsdagsbuffé här hemma. Det blev kräftor, ostbricka och skumpa. Känns ju galet vuxet att inte ligga bakis och ringa efter pizza. Vi hann tom ta en långpromenad till Malmbryggshage för att fnissa lite åt alla hus som vi inte vill bo i.

Vi avslutade vår buffé med lite lyxglass. Med Valle sovandes i knät skulle den goda glassen intas. Jag slevade åt mig en stooooor bit glass. Tappade den givetvis på mitt sovande barn. Först på tröjan, försökte fiska upp den, sen på Valles hand, han vaknade direkt. Fiskade lite till efter den hala glassen och sen ner på valles byxor. Är det inte kräk så är det mammas matrester man hittar på barnet :P Glassen var sagolikt god i alla fall och gossebarnet somnade om dock med lite kladdigare hand.

Allt om julens spektakel kommer i senare inlägg. Nattinatt!


Valle och Sara, söta nyårsfirare :)


Cicki, Åsa, Peter & Sara


Helna & Pär


Full rulle på bron och lilla Valleplutt sovandes i vagnen.


Glass är gott tycker Valle ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi alla får vi bloggtorka ibland. men de är bara att ta tag i kragen o kämpa vidare!



mysig nyårsafton ni ser ut att ha haft. =) Puss

2009-01-02 @ 10:30:49
Postat av: Jonas

Mycket trevligt kalas, drinkbuffén va suverän!

2009-01-04 @ 13:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0