Helgen som varit

I lördags var det fest hos mamma och pappa. Planen var att Helena och ungarna skulle sova över. Det slutade med att hela släkten utom Sanna kom och stannade natten lång. Trevligare sällskap får man leta efter så jag kommer ofta på mig själv funderandes varför jag flyttat ifrån dem. Vi var typ tjugofem pers och mamma jämförde det med Fanny och Alexander. Vi kollade (naturligtvis) på mello, drack (naturligtvis) vin. Efter delfinalen slet mamma fram en dammig kartong med gamla VHS-band. Det visade sig att hon sparat massor av gamla årgångar melodifestival. Vi kollade på 1987, 1990 och 1996, 2000 (ville vi se med kasseten var pajj) och 2003. Nu verkar det kanske som att vi är helt crazy men jag lovar att vi spolade när det var tråkiga låtar och satt med saliga leenden där Andreas sjöng Driver dagg faller regn. Så underbart och så oförstört. Nu har gossen hiven stackarn, man ska passa sig för mörka rum.

Igår åkte valleplutt och jag hem till nypan igen. Man kan inte vara ifrån pappan alltför länge. Idag har vi varit och lekt med massor av söta bebisar och fikat. Sen påvägen hem blev det lite fika igen hos Catrin. Man kan ju inte fika för mycket!

Till middag valde vi mellan thai och indiskt. Vi valde thai men det var såklart stängt. Hittade denna trevliga indiska rätt, se bild. Vilket sammanträffande!! Jag var just sugen på god sås :) den var verkligen god också, så det stämde! Mums!

Nu ska jag och valle ut på en kvällspromenad med Emma och Kasper. Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0