Årets julbak

I lördags startade vi en ny tradition, en helkväll med julbak. När jag och Valle sov lite på förmiddagen gjorde Jonas egen glögg som var riktigt god, jo det är sant ;) Sen på kvällen bakade vi lussekatter, pepparkakor, julkola och tryffel. Måste nog tillägga att tjejerna bakade och killarna... ja de drack nog mest öl. Lite bildbevis på allt bakande. Titta gärna in på en fika, inte ofta det finns något hemmabakat här inte :)

   
Valle leker PÅ bordet när mamman var i köket...
Flickorna bakar och mamman kokar julkola (jag sippade inte bara glögg) :)


Vilken tur att man har barn så man kan göra pepparkakor med hjälp av deras leksaker.. allt gick superbra tills pappan kommer och sliter fram en hel bunt med riktiga pepparkaskformar. "-Varför använder ni inte dom här?"  Vafan, det är ju ingen sport... plus att jag inte är så på på att leta...


Apelsiner och en glödlampa med en tomte i som inte riktigt syns på bilden. Så ful att den blev lite rolig :)


Mums! Laddad för jul :)

Valle har varit sjuk sendan i fredag när jag hämtade honom från dagis. Trodde att han var på bättringsvägen idag måndag men icke. 39,4 i feber nyss. Stackars lilla sjukling.

Kommentarer
Postat av: Pappan

Om vi tittar på bilderna så ser vi ju att killarna hade "passabarntjänst", göra apelsiner med nejlikor och 3 la-liga matcher och titta på. Vi hade fullt upp!



Sen att det råkade finnas öl och 1 liter glögg i samma rum var mest en slump.



Tack för en trevlig kväll!

2009-12-08 @ 11:06:30
Postat av: Sandra

Åh va mysigt! Finaste vännerna! Ser fram emot att vara hemma mycket i jul.. Fast hur var det med er, var skulle ni fira jul???

Kraaaaaaam från göteborg:)

2009-12-08 @ 11:09:14
Postat av: Josephine

Mumma! Spara nåra kolor och lussebullar till mig, så tittat jag in på en fika om ca enochenhalvvecka :)

2009-12-08 @ 15:37:13
URL: http://jocarlson.blogspot.com/
Postat av: Pappan

Jaha, så glöggen dög inte för dig Josephine? .. ja, jag bryr mig inte.. mer för mig.



Btw, kolorna har jag redan svullat i mig.

2009-12-08 @ 21:13:27
Postat av: Cicki

Åhh vad roligt att ha er hemma under jul! :) Jag smiter till Gävle 25-30 dec men hoppas att vi hinner ses lite före och efter. Det måste vi göra!! Kram på er flickor PS: Pappan verkar lite bitter över att hans glögg inte fick lysande kritik :P

2009-12-09 @ 11:03:03
Postat av: ★Svantes mamma★

Stackars valle, är han fortf. dålig :(

Du har en grej att hämta i min blogg ;) hehe



Oj! De gick fort... Tror de tar några dagar/veckor till här hemma tyvärr. han verkar fortf. lite små rädd när han står själv. hehe liten fegis ;)



Mobilerna är de bästa! hihihi



Kram kram

2009-12-10 @ 19:36:56
URL: http://nykick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0