En runda på stan...

Trodde vi! Istället så blev det ösregn *brr* Vi åkte till nypöppnade CityGross och konstaterade att det var dyrt och ganska otrevligt där. Vidare till Brio där jag råkade handla upp hela min föräldrarpeng, men ungen förtjänar ju bara det bästa ;)
Lite bilder kommer upp i nästa inlägg (systers önskan) då vi köpt en asful babysitter. Ful och dyr, fler detaljer senare...

Nu blir det späckad fläskfile, idahopotatis och bea. Lyckades tappa guggan som vi skulle ha i fläskfilen på golvet. Om skålen inte gått i 100 bitar hade jag tagit upp kladdet från vårt ack så rena golv och använt det i alla fall. Men att äta keramiksplitter bara för att man är lat är nog lite för mycket till och med för mig :P

Ha en fin helg gott folk.

Ps. På bebisfronten så har jag ytterligare ett bevis på hur lyxigt det är att vara pappa. Gossen sov från 2300 till 0600. Jag som pumpat ut mjök för att slippa ett nattamningspass. Men när pappa ska mata så... jag är inte bitter..


Valle en vecka! Idag fyller han 5 veckor och är envis som få..


Kommentarer
Postat av: Jonas

Måste vara busenkelt att vara hemma med barn jämfört med att jobba? Ja menar: han somnade kl 23, kl 06 gick vi in till Mamma och snuttade lite, bytte en blöja och sen tillbaka till sängen. Kl 0945 la vi oss och tittade in i akvariet och skrattade i 1 timme.



Lite kan nog vara att jag sover som en gråsten och inte vaknar av hans finskrik, utan reagerar först när barnet har gått upp 2 steg i tempo och volym.. Bra eller dåligt? :)

2008-10-31 @ 17:10:30
Postat av: madelene

Haha, bra tror jag. Cicki du får fixa tätare öronproppar!

2008-10-31 @ 17:37:57
URL: http://madelenes.blogg.se/
Postat av: blinka

Ååååh så sött!

2008-10-31 @ 17:41:08
Postat av: Dante

Det är nog bra med en ful babysitter.. En snygg babysitter skulle nog försöka ligga med Jonas och sedan koka eventuella husdjur, det brukar dom göra på filmer. Jag är iofs inte helt säker på att mekaniska babysitters fungerar på samma sätt som den biologiska varianten men det är nog lika bra att köra på en ful för säkerhets skull.



Förövrigt tycker jag att det är taskigt att såga citygross, mot mig har dom varit jättesnälla. Det kom en liten tjej hit och delade ut kassar med mellanmål från dom. Jag fick två med motiveringen att det skulle gå snabbare för henne att dela ut dom då, dom är inte så dumma som dom ser ut de däringa ungdomarna.

2008-10-31 @ 18:19:55
Postat av: Jonas

Situation Stockholm har flyttat söderut? :p



Bra poäng där med babysittern, skulle nog vara lite drygt och komma hem och det står en bunsenbrännare under akvariet. Annars vore det ju inte så tokigt, att någon försökte ligga med mig dvs.

2008-10-31 @ 22:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0