En älgfamilj mot döden

I tisdags åkte vi till hagen (Jonas föräldrarhem för er som inte vet). Vi tog hallarundan för att njuta lite av den fina utsikten och vädret. Plötsligt ser vi en stor älgtjur på vägen, vi saktar in, älgen rusar till sin lilla familj på andra sidan. Jag piper förtjust "Nä men titta en helt liten familj! Vad härligt att de klarat sig allihop, det är väl helt otroligt" De såg så glada och lyckliga ut. Då säger Jonas -"Tråkigt att älgjakten börjar nu då" Jag -"Vaaaaa, jag som trodde att den redan varit..." :( Sen blev det sorg i bilen. Fast jag får inte vara alltför skenhelig, jag har ju faktiskt med god aptit mumsat i mig en hel del älg hos mina svärföräldrar men i alla fall.

Bildbevis:

 

Jag ska sy röda mössor till älgarna i år, så de klarar sig under älgjakten alltså!

Hos farmor och farfar har man det bra. Mamma och pappa blir bjuden på god middag och jag får ligga i en stolt farfars famn. Fast den mesta tiden myste jag med farmor :)


Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag tror älgtjuren skulle äta upp kalven för att få ligga med kossan, det är så det fungerar.

2008-10-10 @ 16:03:25
Postat av: madelene

Haha, sjukt. Söta älgar!

2008-10-10 @ 19:26:19
URL: http://madelenes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0