10 pappadagar försvinner som 10 små negerpojkar

Idag är det dag nr 5 av Jonas 10 pappadagar. En vecka kvar med andra ord! Det går så himla fort, dagarna rullar förbi. Vi hade ju tänkt oss att ta det lite lugnt men det går sådär. Har upptäckt att allt tar sån tid när man har en liten att ta hand om.

Igår skulle vi lite snabbt åka till ica när vi insåg att vi hade en blöja kvar (och den satt på Valles rumpa). Help! Eftersom ungen bajsar i snitt ca 15 ggr om dagen insåg vi att vi var tvugna att agera snabbt. Vi kom iväg till affären, köpte blöjor och fikabröd senvidare till stan. Väl i parkeringshuset bajsade Valle. Dags för byte i framsätet. Därefter ammning. Prutt igen, byte i framsätet igen. (Hindrade jonas från att ge sig på ett byte på motorhuven i blåsigt oktoberväder). Efter en timme i parkeringhuset (tack o lov betalade vi vår biljett när altl var klart) knallade vi ner till affärerna. Hittade några små bodys till Valle och två amningsbh:ar till mig sen blev det lunch. Nu har det gått ungefär 5 timmar...

På kvällen blev det fika med kompisar, mysigt. Fick jättefina kläder/saker, tacktack! Glömde såklart ta kort  under kvällen 
:( Nu råkade jag snacka mig blå om förlossningen oxå. Stackars männsikor :( Jag behövde väl ventilera för att komma över traumat. I och med det har jag nu sett till att sara och peter aldrig kommer skaffa barn. Bra jobbat av mig :(


Byte nr 2, bebis halkar runt, bajs överallt!


Papparazzi utanför bilen. Kolla in min min :p





Papparazzi tar sig in, mamman blir arg!

Lite senare på Birgers - sopplunch! Supergott och jag kom på flera snikidéer för att få billig lunch på tvivelaktigt sätt.
Två soppor att välja mellan, skagenröra att ha i soppan eller på de urgoda mackorna, dricka och kaffe på maten. Frågade om Jonas tog skagen tills han skämmdes, det stämde. Känner honom för bra!

Men tänk dig, du fick ta hur många mackor du ville, med skagen!! Soppa, läsk och kaffe för 65kr. En kopp kaffe och en ynka skagenbaguett går ju för samma summa. (Som om jag skulle kunna äta en hel baguett) Men jag tänker på jonas och andra hugriga människor ;)

 Superlunch!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till miraklet!!! Men så söööt...Stolta moster Therese har skvallrat om den lille, så jag bara måste kika in till er. Sköt om er och njut av lillprinsen! / Anna Berggren

2008-10-03 @ 15:41:51
Postat av: moster Therese

han är så söööt! Jag kan inte fatta att du är mamma. Men det har jag inte fattat att jag är själv heller. Det gör man kanske aldrig...

2008-10-03 @ 19:45:43
Postat av: lillmoster

Åh, men nutte!!! Superfin bild den stora första ju, ser ut som nåt ur ett DN-reportage om småbarnsföräldrar...



Tänk att han bajsar så mycket. Ett litet bajsmonster :) Men ack så söt.



Du skriver så roligt...!

2008-10-03 @ 21:09:09
Postat av: Sara

hihi, ingen fara cicki. jag är ju lite av ett controllfreak, så det är bra att jag veta vad som väntar... aahh! adoption kanske?

2008-10-05 @ 20:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0