Tittar(läsar)tävling

Nu är det dags för en läsartävling igen tycker jag. Alla minns väl Markus Fagervall-tävlingen, ack vilken succé det var! Eller inte...  :P

Denna tävling består av att finna ett fel på/i Söderbloms Pepparkashus anno 2007. Nu kan man tycka att det är konstigt att det står koppar i huset eller att det ligger ett tärna-ljus där inne. Kopparna var till för att stötta upp taket och ljuset för att skapa lite mysig stämning. Pepparkakshuset är förövrigt en exakt kopia av mina föräldrars hus som jag och min lillasyster knåpat ihop. Nu tror ni kanske att mina färäldrar är någon form av uteliggare som bor i ett fallfärdigt skjul. tack o lov är så inte fallet utan snarare att jag o syrran sög på att båda baka och bygga. Lägg gärna märke till det fina fönsterglaset av gelatinblad, skorsten av sockerbitar och lakrisrem. Tyvärr råkade nån (läs lilla mamman) äta upp halva skorstenen i ett oövervakat  ögonblick *hoppsan*

De som vet vad som hände med det stackars luffarhuset får icke deltaga. Som pris kommer jag att berätta den otäcka sanningen som jag egentligen svurit på att ta med mig i graven.


Attans bilden kunde inte bli större. NI får ha lite fantasi. En förstoring på objektet kommer att publiceras efter avslutad tävling ;)


Annars var vi på BVC idag för den som är intresserad. Gossen väger nu hela 6370 gram och är 64 cm lång *pust* Sen vankades det spruta i låret. Valle sa inte ett pip, lilla mamman var yr och ville svimma. Sen var det babymassagedags igen. Det är inte så roligt att bli masserad på ryggen tydligen. Fast det får inte kallad för massage, det är egentligen babysmek det handlar om. Precis i mammas smak!

PS. Jag vill åka till Vildmarkshotellets familjespa (utan barn) hint hint

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jan & Anita har ingen gul bil!!

2008-12-16 @ 20:16:09
Postat av: Henke

Du... Cicki....

Du har inte utsett någon vinnare i förra tävlingen och inte gett något pris!



Någon måste ju vinna, vad är det annars för mening med att tävla? :)

2008-12-17 @ 08:05:34
Postat av: madelene

Jonas, det där är inte mamma och pappas bil, det är en taxi. Bilen står hemma hos Annki och Kalle eftersom dom var på fest där kvällen innan. Trodde du inte att vi hade tänkt på det, va? Va va va?

2008-12-17 @ 11:14:47
Postat av: Li

Jag ser musen!!!!! Eller?

2008-12-17 @ 20:02:56
URL: http://skarpast.blogg.se/
Postat av: Cicki

Svaret publiceras i nästa inlägg ;) Spänningen är olidlig!

2008-12-18 @ 00:34:11
Postat av: Jonas

Madde: Ok, ja köper det. Men Janne och Anita har inga röda mössor!!!!!!

2008-12-19 @ 00:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0