Sanningen

Dags att avslöja sanningen. Det hela började med att Trischa (katten) visade ett ytterst stort intresse för pepparkakshuset. Vi fick flera ggr säga åt henne att gå därifrån men med dåligt resultat. Katten har aldrig ätit kattmat på burk och gillar konstiga saker så pepparkaka var kanske hennes grej, trodde vi... Ack så fel vi hade! Mamma hade oxå noterat att gumman som brukade stå utanför dörren till huset ofta var vält, även detta fick Trischa ta skulden för.

Efter julgransplundringen skulle huset plockas ner. Mamma lyfter av taket. Där inne ser hon en liten grön luddhög i minikopian av mitt gamla sovrum.. Dvs ludd från golvet. Ur luddhögen springer husets herre ut, en MUS!. Mamma skriker "Efter den!" till Trischa. Trischa och musen springer till mitt riktiga gamla rum och där tog sagan slut.

Mamma ringer til mig och berättar hela historien med skräck i rösten. Jag kollar på bilderna jag tagit av den sååå fina papparkashuset och där var den! Musen har bort i huset hela julen, den måste ha kommit in med granen...

Li står som ensam segrare! ;)


Ser ni den?

 
Kolla här!


Kommentarer
Postat av: madelene

haha, gud, den här historien blir liksom aldrig tråkigt.

2008-12-19 @ 16:03:25
Postat av: jONAS

ne, den är faktiskt smått fantastisk.

2008-12-19 @ 16:33:56
Postat av: cicki

speciellt om man var där. den klättrade ju upp för stefans ben en bit hihi

2008-12-19 @ 18:12:09
Postat av: Li

WEHO :)

2008-12-21 @ 16:39:45
URL: http://skarpast.blogg.se/
Postat av: Mats

Undra om den hade uppskattat vårt pepparkakshus lika mycket. Den hade säkert tagit rollen som ...Hrrmph.. herren i huset. ^^

2008-12-26 @ 16:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0