Förvirrad småbarnsförälder

Skönt att man kan skylla på att man är småbarnsförälder ibland. Fast jag vet egentligen inte varför man får skylla på det... Måste vara det där med amningen, då händer det något som gör att man glömmer allt (säger den vise). Jag är beredd att hålla med, för jag minns knappt vad jag gjort i helgen. Jag som precis skulle skriva en kort resumé om vad vi haft för oss, tur att jag tagit lite kort som kan hjälpa mig att minnas hihi

Jag, Valle och Catrin var på lekdate hos Evelina och Eddie i torsdags. Man skulle kunna tro att vi "leker" i mörker men så är inte fallet. Min mobil vill bara ta kort i starkt dagsljus, vilket det är så ofta nu under denna regniga höst/vinter. Titta så roligt barnen har det. De ligger i alla fall nära varandra. För att mammorna skulle kunna prata barnsnack ostört hade jag med min underbara nanny ;)

Sen hade vi myskväll hemma. Vi glupade/hivade i oss vitlöksgratinerade musslor och till det lite skumpa. Man måste ju komma ihåg att fira lite nu och då. Minns inte vad vi firade men det var säkert något bra och roligt...

 
Valle, Eddie och min underbara nanny Catrin.

   
Musselfest och en glad pappa som får långhelg.

I fredags var det krogpremiär för lilla mamman, sist hon var ute var karnevalen 2007 och då var jag till råga på allt nykter. Så vi var ju tvugna att fira med lite skumpa och tacos och sen trillade vi in på Tellus. Eller trillade var kanske inte riktigt rätt ord. Vi stod och väntade i iskallt vinterregn i 30 min innnan vi fick komma in. Väl inne slog vi till på en jordgubbsdrink och drog till dansgolvet. Där spelades det konstig musik och jag insåg ganska snart att jag var över 10 år äldre än alla andra. Vi gick genast till baren och drack en varsinn mintushot, det fungerade inte. Halv två blev vi därför tvugna att ta ytterigare en shot, det fungerade inte heller. Jag var fortfarande överlägset äldst så vi gick hem och beslutade oss för att gå på mogendans på birgers om två veckor. Vad gör man inte för att verka ung och snygg!

  
Skumpa sen tacos sen killbesök sen krogen! Eddie är med oss festar loss :)
Lite senare på kvällen var vi riktigt goa ;)

 
Mums, men den var alldeles för svag  och dyr. Sen dansa dansa till dålig musik. Plus att jag knappt minns hur man gör..
Shit, jag ser hysterisk ut. Men det var jag nog oxå...

I lördags var vi till Malin och Dennis nya hus i Örstig. Jättefint! Mer om det i nästa inlägg :)
   

Kommentarer
Postat av: Jonas

Kortfattat: Champagne, delikatesser och gott sällskap. Det rular att vara småbarnsförälder!

2008-12-07 @ 20:15:47
Postat av: Mini

Du var ju supersnygg! Och musslorna såg underbara ut.

Dessutom ser du ju ut som 18 så ingen trodde nog att du var äldst, tvärtom. Om du inte gav bort dig med att prata om lypsyl alltså.

2008-12-08 @ 15:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0